Friday, May 6, 2011

Nur Atiqah Binti Abd Halim

Salam dan salam sejahtera kepada para pembaca aku.Pada penulisan kali ini,aku ingin membawa sedikit kelainan.Mungkin anda semua tertanya kerana jika melihat pada tajuk penulisan ini,anda akan tertanya-tanya siapakah dia dan apa hubungan dia pada aku.

Mungkin anda semua menyangka aku sebagai penulis blog yang agak radikal dengan membincangkan isu-isu semasa,politik dan sosial.Buang sangkaan anda itu kerana aku ini juga dianggap fleksibel kerana boleh juga aku menggarap nukilan yang berbentuk bebas seperti ini.Jangan membuang masa lagi dengan madah pujangga,mari aku perkenalkan siapa empunya diri yang menjadi tajuk penulisan aku pada kali ini.



Nur Atiqah Binti Abd Halim,dia dilahirkan pada 16 Oktober 1991.Tempat ilahirkan aku tak berapa ingat sebab aku ni lupa nak bertanya pada tuan empunya badan ini.Menetap di Kuantan,Pahang dan merupakan anak bongsu daripada 4 adik-beradik.Aku mengenali dia pada awal September 2010,semasa aku di semester akhir dalam melengkapkan pengajian aku dalam jurusan Diploma Kejuruteraan Mekanikal di Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah,Kuantan.Pada awal perkenalanku dengan dirinya,aku hanya menulis mesej melalui laman sosial iaitu Facebook.Bermula dari saat itulah.hatiku mula berpaut pada dirinya.Walaupun kami berjauhan kerana ketika itu dia sedang menjalani latihan industri di Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) Putrajaya,namun ia tak halang aku dari terus menyakinkan dia bahawa aku mula sayang padanya.

Dalam masa beberapa minggu aku cuba mengenali isi hatinya,ternyata aku tealah dilamun cinta.Tanpa menunggu lama,aku terus melamar dia sebagai kekasih hatiku.Walaupun lamaran dibuat denagan aku berada di Kuantan,Pahang dan dia berada di Putrajaya,akan tetapi itu tidak menghalang aku daripada meneruskan niat ikhlas ku padanya.Tepat jam 6.00 petang tanggal 22 September 2010,secara rasmi antara aku dan dia menjadi kekasih walaupun orang lain tak tahu mengenai hal ini.

Ku ucapkan syukur pada yang Maha Esa kerana sampai pada saat ini,aku tetap bahagia dengannya.Walaupun kadang-kadang kami berbeza pendapat,namun ia dapat diselesaikan dengan cara yang elok.Aku harapkan hubungan aku dan dia berkekalan.Kepada Cik Nur Atiqah,jangan marah kerana menggarap nukilan ini.Sekadar untuk berkongsi sedikit pengalaman hidup kita kepada umum.Kepada para pembaca,teruskan membaca blog ku ini dan doakan kesejahteraan kami.

AMIN....

Sekian.....

No comments:

Post a Comment